Posztmodern valóság

by mizukiyana

Kép

Vers. Tízszavas.
Kelt: 140313 forradalom slam

kárpit, bronz, drótostót, ablakkeret, sajnálat
pillangó, sör, posztmodern, árpa, hirdet

Posztmodern valóság

Szálkás felhőkarcolók között cirkálok
cikornyás rostok alkotnak acélhálót
a fejem fölött wifi kering
az ereimben úszik a hering
a folyóban gázol a sörényét
rázó prüszkölő zárlatos vasló
kiről rég lefoszlott már a rozsdás nyakló.
Alumíniumdrótos tótágast állnak a póznák
prózában írnék ha nem a szavaimmal
jojóznának éppen az őssejtjeim
és nem illanó bronzpillangók
villanyoznák fel napjaim.
Leszakadt hirdetőtábla ablakában
stikában labdát rugdos egy kölyök
elmélázva nézem, ahogy az ablakkereten könyökölök
elemeim lázban égnek
párkány nélkül mit ér az élet
fémem teljesen beszőtte már a repkény
mikor odakozmált életem csillanó éjjelén
repkedő erkélyek elől húztam le a fejem.
Karom megnyikordult
korbársony nyársam bedaráltam
csak hogy ne kelljen análban olajért koldulnom
hogy helyre tudjam rakni a csavarjaimat
hogy visszhangzó vér vagy platinalemezeim
nehogy meghúzódjanak.
Kanapém javát már megettem
alig maradt rajta kárpit
Brad Árpit hívtam volna segítségül, de már Pitt.
Árpát is őrölnék én ha volna rá szükségem
de inkább beérem hűtőfolyadékon
míg minden tartalékom felélem
fél elemem maradt már csak
félelmem a sajnálat
én így is teljes életet tudok halni
ha folyik még a falban az áram.
Az elektromos gátak konstrukciós elvét
már nem használja úgysem senki
mindenki eltűnt, megszűnt már robot lenni
üres a fellegvár, nyöszörögnek a gyárak
munkások hada hiányzik, hogy mennének a főnök agyára
társaimat bezúzták
hogy újraépítsék belőlük
a posztmodern valóság
alagútszerű fémfolyosóját.
Üres felhőkarcolók hajladoznak a szélben
ki tépi le őket, ha én nem?
csokrot rakok belőlük a repülőtér termináljába
feldíszítem a mozgólépcsőket és rákötöm őket
a forgóajtó korlátjára.
Így ünneplem majd én a világvégét egyedül
s ha majd az utolsó pót-akkumulátorom is lemerül
lehunyom szemem és elhalnak a lábnyomok
így fogom végezni én is, a robot.

 

Reklámok