Cél

by mizukiyana

Image

Vers. Tízszavas.
Szerző: yana
Kelt: 121117 slam poetry est, Íródeák

Cél

Marhabél, járólap, porszívó, karalábé, orángután,
képkeret, univerzum, sivatag, bicebóca, rosé.

Lépteim kopognak a járólapon
a pók porszívózik a falon,
majd hálót sző.
Beül a sarokba, s telefonja,
megcsörren a szomszéd telefonja:
beleszól: Halló?
Ha jó a kedve, még nevet is
mégis karcos a hangja;
üveget repeszt, kristályba
formát vés, bár nem kés,
nem is véső, de a végső
lehelet már hallhatóan
közel van.
Egymagam lépkedem tovább
terveim nem adom alább,
még ha bicebócán is,
de bevégzem célom.
Egy orángután sem
tudna megállítani,
bármily bután kérdezné is:
hová mész, mami?
Alabástromfehér csend vesz körül,
örülök, hogy haladok.
Lábam fárad,
a végtelenség egyre közelebb van,
de sosem érem el.
Csak a képkeretemben
látom, „jajong, busong a vásznon”,
eltűnik a messzeségben.
Mint az univerzum, tágul,
egyre messzebbről kacsintgat felém,
táncos léptekkel ugrik elém,
rám ijesztene, ha merne,
de nem hat a módszer.
Pedig mily precíz, pompás.
Más már rég sikítana,
ha bírná a hangja.
De én nem hagyom magam,
nem adom fel szavam,
még ha áthatolhatatlan falak
zárnak is össze.
Klausztrofóbia nem fenyeget,
csak főzök egy karalábélevest,
ami felmelegít téli estéken.
Akár a sivatagban is
ha szél süvít
messzire viszi hangom
pedig csak suttogom
álmaim s vágyaim.
Nem várom hogy bárki hallja,
kapcsolataim amúgy is kuszák.
Furán csomózott marhabél,
alja vagyok a társadalomnak,
nem fénylik fejemen babér.
De folytatom utam.
Uram, add hogy sikeres legyek.
Egek változnak fölöttem
emberek jönnek-mennek,
cigiznek, és rosét vedelnek.
Rájuk se hederítek,
hiába jönnek a rímek,
hiába özönlik el agyam
fagyban, farkasordító hidegben,
csakúgy mint nyáron,
vasútvágányon,
s a házak tetején.
Nincs tériszonyom,
belém nem csap villám sem.
Bár védtelen vagyok
mégis elkerül minden.
Mindenki csak a saját érdekeit nézi,
ez általános szokás,
farkas farkast eszik,
hiába van más, bárányokból száz…
De én vegetáriánus vagyok,
húshoz semmi közöm.
Nem ütközöm, csak kerülgetem
az akadályokat.
És a végén én nyerek.
Sakk-matt. Célom elértem.
Baby goodbye, jó utat.

121117 slam poetry est, Íródeák

Reklámok