Tízszavas

by mizukiyana

Vers.
Szerző: yana
Kelt: 121031 slam poetry est
Ihlette: résztvevők versei, Kaoru pov [Diru]

Cigiszünet, antikvárium, tanárúr, mókus,
répatorta, vádirat, kotta, haiku, Eminem, Vasember

Az első cigiszünet
a monoton zajban
fagyban szívom el
a bűzrudat
halált fecskendezek
az ereimbe, lemezek
figyelnek rám szemrehányón
az átlátszó üvegen
keresztül. A vádirat már készül. Meztelen
bőröm csípi a hajnal,
bajban leszek ha maradok
nem, nem az arabok
visznek el fülemnek idegen
szavakat kiáltva hidegen.
A bódulat, a vers
reggelig tart
csak akkor kitisztul, és rám szakad
a józan fuvallat.
Haikuk élednek fejemben
hegeim hasogatnak
fehér félholdak a karomon
akarom, fájdalom.
Antikváriumnak érzem testem
összegyűjtött, elhasznált,
majd kidobott történetek.
Gyűrött, fölfűzött gyöngyök
szokatlan sorban menetelnek,
mereng, fejetlen mókusként
szökdel az értelem. Nyúlként
répatortát követel.
A köd feloszlik, kávét találok
kezemben, a füst körülvesz,
szürke és áthatolhatatlan
felfoghatatlan, miért áltatom
magam. Fáradalom nehezíti tagjaim,
ajkaim elkékültek a
hő hiányától.
Hangjegyek mosódnak össze
fejemben a gitár hangja,
hangyabőr cipőm sarka
tapossa őket eggyé,
ebből lesz a kotta, erővel
kell kiküzdenem magamból.
Ez a munkám, de szarok rá,
nem vagyok Vasember,
a technikám csak emberi
Szótlanul kertel körülöttem
belekezdeni nem mer
csak kacérkodik az eremmel
de elvágni fél. Csak
simogat. Majdnem élvezem,
de sírokat idéz fel bennem,
Eminem dumája lebeg
felette, s elhal halkan,
félszegen. Stan, menj haza.
Nem kellem neked, hidd el,
nem én vagyok a tanárúr,
nem vagyok idol, példakép.
Tintából állok, s őrületből.
Példaként előttem csak néhány
őrült volt, akiknek ugyanaz
jutott küldetésül.
A zene a véremből folyik,
nem elegyedik, élből
más a célja. Nem tűnik
el a lefolyóban, valóban,
beszövi az életem, ezreket
ér el és befolyásol,
akaraton kívüli, de örök,
folyton hajt, és pörög
életben tart, szimbiózisban
a halállal. Felvállal,
nem dob el, hiszen
ez vagyok én. Ez a lényem
egésze, tényleg,
még ha nem hiszed is.
Túlélem, és ennyi.

Reklámok